Dataansvarlig
Nystrup Consult ApS
Engtoften 10, st. – 6
8260 Viby J
Telefon: 22794308
Email: linda@nystrupconsult.dk
CVR: 41636335
Hvilke personoplysninger indsamler vi?
Vi indsamler og behandler følgende typer oplysninger, når du besøger vores hjemmeside:
Tekniske oplysninger om din enhed og browser
IP-adresse og geografisk placering
Dine præferencer og interaktion med hjemmesiden
Oplysninger du selv giver os, fx ved kontakt via e-mail eller formularer (navn, e-mail, beskedindhold)
Formål med databehandlingen
Vi bruger dine oplysninger til følgende formål:
At levere og forbedre vores hjemmeside og services
At analysere brugen af hjemmesiden (statistik og optimering)
At kunne besvare henvendelser
At overholde gældende lovgivning
Cookies
Vi bruger Cookiebot til at håndtere cookies og indhente gyldigt samtykke i henhold til GDPR og cookielovgivningen. Ved dit første besøg vises en samtykkebanner, hvor du kan vælge, hvilke cookies du accepterer.
Du kan til enhver tid ændre eller trække dit samtykke tilbage via cookieikonet nederst i venstre hjørne.
Cookie deklaration fra Cookiebot
Retsgrundlag for behandling
Vi behandler dine oplysninger på følgende retsgrundlag:
Samtykke (Artikel 6, stk. 1, litra a) – fx til cookies og markedsføring
Kontraktopfyldelse (litra b) – fx ved direkte kontakt
Retlig forpligtelse (litra c) – fx opbevaring af fakturaer
Legitim interesse (litra f) – fx statistik og forbedring af brugeroplevelsen
Opbevaringsperiode
Vi opbevarer dine oplysninger, så længe det er nødvendigt til formålet, eller så længe lovgivningen kræver det. Cookies slettes automatisk efter det tidsrum, der er angivet i cookieerklæringen.
Dine rettigheder
Du har ret til:
Indsigt i, hvilke oplysninger vi har om dig
At få rettet urigtige oplysninger
At få slettet dine oplysninger (i visse tilfælde)
At trække samtykke tilbage
At få dine oplysninger udleveret (dataportabilitet)
At gøre indsigelse mod behandlingen
Kontakt os på [din e-mail] for at udøve dine rettigheder.
Videregivelse af oplysninger
Vi deler kun dine oplysninger med betroede tredjeparter som f.eks. hosting-udbyder, Cookiebot og analytiske værktøjer (Google Analytics – hvis aktivt og med anonymiseret IP). Alle tredjeparter overholder GDPR.
Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte dine data mod uautoriseret adgang, tab og misbrug.
Klage
Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte os direkte eller indgive klage til:
Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.datatilsynet.dk
Ændringer
Privatlivspolitikken opdateres løbende. Du bør holde dig orienteret om eventuelle ændringer ved at besøge siden jævnligt.
Senest opdateret: 15-4-2025
Nystrup Consult ApS
Engtoften 10, st. – 6
8260 Viby J
Mail: linda@nystrupconsult.dk
Tlf.: 22794308
CVR-nr. 41636335
SKAL JERES VIRKSOMHED HOLDE ET EVENT MED FOKUS PÅ MENTAL SUNDHED?
Velliv Foreningen står igen i år bag DANMARKS MENTALE SUNDHEDSDAG – her har alle danske arbejdspladser mulighed for at søge 10.000 kr. til afholdelse af et event i perioden d. 4-12. oktober.
📆 I år er ansøgningsfristen d. 1. juni og Velliv Foreningen åbner for ansøgninger d. 1. april.
👩🏫 Jeg tilbyder igen i år at stå for et event på jeres arbejdsplads – se eksempler på workshops jeg tilbyder her:
FAGLIG STOLTHED (Bemærk åbner nyt vindue)
KOMMUNIKATION OG SAMARBEJDE
SYGEFRAVÆR
PSYKOLOGISK TRYGHED
Hvis I ønsker at høre mere, så kontakt mig endelig:
📧 linda@nystrupconsult.dk
☎ 22794308
Jeg hjælper gerne med ansøgningen med udgangspunkt i jeres ønsker til dagen.
Lad mig høre, hvad I ønsker at have fokus på ved jeres event, så kommer jeg med et forslag til dagens tema og indhold.
Vi indgår en aftale, der kan hjælpe jer som virksomhed med at fastholde jeres medarbejdere. En aftale kan indgås for kortere eller længere perioder, alt efter jeres behov.
Jeg tilbyder eksempelvis hjælp til:
Vi indgår en samarbejdsaftale, der har til formål at hjælpe jeres virksomhed med at fastholde medarbejderne.
Vi indgår en aftale, som kan benyttes af alle virksomhedens ansatte der har behov for coaching eller sparring i forhold til, hvordan medarbejderen eller lederen f.eks.:
og hvordan lederen f.eks.:
Vi aftaler en abonnementsordning, der hjælper jer som virksomhed med at udvikle og fastholde jeres medarbejdere.
Vi indgår en aftale, hvor jeg er fast tilstede på arbejdspladsen f.eks. én gang ugentligt.
Inkluderet i abonnementsordningen kan indgå forskellige elementer som eksempelvis:
Når vi arbejder med udvikling af kultur, tilbyder jeg som det første at vi får gennemført en måling af kulturen.
Vi kan vælge mellem flere forskellige spørgerammer alt efter om I ønsker, at vi måler kulturen for et enkelt team/en afdeling, for lederteamet, direktionen, bestyrelsen eller måske for hele organisationen.
Når resultatet af analysen foreligger, afholdes en workshop for det enkelte team, afdelingen eller hele organisationen.
Vi arbejder med kulturen med udgangspunkt i en af de forskellige PCI-modeller. PCI står for People Culture Intelligence.
Der er fire forskellige PCI-modeller og dialogen foregår med udgangspunkt i det relevante hjul for TEAM, LEDELSE, PERSON eller ORGANISATION
Dialogen tager udgangspunkt i, hvor vi ser os selv i dag og vi når sammen frem til, hvad der skal arbejdes på for at bedre kulturen for deltagerne. Når målet er sat, når vi sammen frem til, hvordan vi på individ-, gruppe-, ledelses- og organisationsniveau kan arbejde med at nå målet.
Efter en passende periode måles kulturen igen og vi kan løbende følge op på, hvordan arbejdet med kultur resulterer i gladere medarbejdere, der trives og er så effektive som muligt.
Samarbejdet:
Vil I som virksomhed gerne arbejde med udviklingen af jeres kultur, så kontakt mig, så vi kan mødes og jeg kan fortælle mere om PCI kulturanalysen og hvordan jeg kan understøtte jeres arbejde med kulturudvikling med høj inddragelse af både medarbejdere og ledelse.
Jeg tager altid udgangspunkt i jeres behov og ønsker og et forløb tilpasses altid jeres konkrete organisation. Et kulturudviklings forløb eller en workshop kan gennemføres med andre elementer som f.eks. Insights Discoverys persontyper, kommunikation og samarbejde eller f.eks. en GAIS trivselsmåling.
Du kan læse mere om PCI® kulturanalyse og værktøjer her.
Ønsker I at indgå i et samarbejde, hvor jeg som ekstern HR-konsulent hjælper jer mere fast, kan I læse mere om de forskellige samarbejdsmuligheder.
GAIS står for God Arbejdslyst Indeks Score
GAIS måler på 7 faktorer
Når I som virksomhed ønsker at gennemføre en GAIS trivselsmåling eller en APV-måling i enkelte afdelinger eller i hele virksomheden, hjælper jeg på forskellige måder:
Konsulent – KICKSTART model:
Ønsker I en GAIS trivselsmåling og er det første gang i skal gennemføre målingen kan jeg hjælpe jer i gang ved at guide jer i processen.
Vi arbejder sammen om følgende:
Konsulent – SAMARBEJDE model:
Jeg sørger for hele processen med at oprette jeres virksomhed og tilrettelægger hele trivselsmålingen med udgangspunkt i jeres ønsker og behov.
Jeg tilbyder efterfølgende et møde med ledelsen, hvor jeg gennemgår resultatet af analysen og kommer med et oplæg til, hvordan der med fordel kan følges op på analysens resultater.
Konsulent – PARTNERSKAB model:
Jeg sørger for hele processen og jeg står efterfølgende for en proces, hvor der i tæt samarbejde med ledelsen arbejdes videre med de fokuspunkter virksomheden ønsker at fokusere på. Formålet er altid at fastholde eller bedre trivslen i virksomheden.
Jeg skræddersyr altid indsatserne med udgangspunkt i virksomhedens behov.
Ved valg af mig som konsulent, kan der tilbydes rabatordning, så GAIS abonnementet er billigere end ved direkte abonnement ved GAIS.
Kontakt mig, så vi kan drøfte, hvordan jeg kan hjælpe jer med at få udarbejdet en eller flere trivselsmålinger.
Jeg kan kombinere trivselsmåling med andre elementer af mine tilbud. F.eks. kan der efter en trivselsmåling være behov for at arbejde med udvikling af kulturen med PCI-kulturanalyse eller PCI dialogværktøjer eller der kan være behov for coaching af de enkelte teams ift. udvikling af samarbejdet eller styrkelse af den psykologiske tryghed i teamet.
Ønsker I at indgå i et samarbejde, hvor jeg som ekstern HR-konsulent hjælper jer mere fast, kan I læse mere om de forskellige samarbejdsmuligheder.
Som certificeret Insights Discovery® konsulent kan jeg hjælpe jer med at få udarbejdet individuelle personprofiler og jeg giver altid en individuel tilbagemelding om profilen til både medarbejdere og ledelse.
Efterfølgende kan profilen bruges på individ og team niveau.
Individ niveau:
Jeg instruerer i, hvordan man kan bruge profilen til sin egen udvikling og coacher den enkelte i forhold til enkelte elementer fra profilen, som personen ønsker at udvikle på.
Team niveau:
Jeg instruerer i, hvordan profilen ved deling af hele profilen eller dele heraf, kan benyttes til at opnå større kendskab til hvordan vi er forskellige og hvordan vi har forskellige præferencer for f.eks. at kommunikere og arbejde på forskellig vis.
Jeg faciliterer Insights Discovery workshops, hvor vi arbejder med udvikling i medarbejder- eller lederteamet. Her er der særligt fokus på, hvad der kendetegner de forskellige typer, hvad der er deres præferencer og hvordan vi kommunikerer bedst muligt med hinanden med respekt for vores unikke forskelligheder.
En Insights Discovery workshop kan sammensættes med andre elementer fra mine ydelser. Det kunne f.eks. være en workshop, der blev kombineret med kulturudvikling eller coachende teamudvikling.
Kontakt mig, så vi kan få en snak om, hvordan arbejde med jeres forskellighed kan hjælpe jer til bedre kommunikation og samarbejde.
Insights Discovery personprofilen kan udvides med forskellige afsnit:
Ønsker I at indgå i et samarbejde, hvor jeg som ekstern HR-konsulent hjælper jer mere fast, kan I læse mere om de forskellige samarbejdsmuligheder.
Står I som virksomhed og skal afskedige enkelte eller flere medarbejdere, hjælper jeg gerne med at støtte den eller de afskedigede medarbejdere i den videre proces med at søge og finde et nyt job.
Jeg har stor erfaring med at hjælpe i processen mod nyt job og et forløb hos mig kan kombineres med deltagelse i en gruppe med andre kandidater, der er aktive i processen med at finde nyt job.
Jeg følger den enkelte og bidrager med rådgivning og støtte hele vejen til målet nås.
Et forløb kan bl.a. bestå af følgende:
Et forløb tilrettelægges altid individuelt med udgangspunkt i den enkeltes situation og behov.
Kontakt mig tidligst muligt i afskedigelsesprocessen. Jeg deltager gerne i et møde på arbejdspladsen med den enkelte eller gruppen af afskedigede medarbejdere.
Ønsker I at indgå i et samarbejde, hvor jeg som ekstern HR-konsulent hjælper jer mere fast, kan I læse mere om de forskellige samarbejdsmuligheder.
Jeg tilbyder at facilitere forskellige workshops eller processer i jeres virksomhed.
Når jeg står for en indsats, har det altid fokus på at fastholde eller forbedre trivslen på arbejdspladsen.
I kan læse mere herunder i forhold til, hvilke typer workshops og processer, jeg bl.a. har erfaring med at stå for.
Workshop eller proces med fokus på, hvad er virksomhedens kerneopgave
Vi starter med, at ledelse og medarbejdere i fællesskab definerer virksomhedens kerneopgave.
Dernæst har vi en dialog om og aftaler, hvordan kerneopgaven prioriteres i en travl hverdag?
Hvad skal der til for at løse kerneopgaven bedst mulig til gavn for målgruppen/kunderne?
Der lægges en plan og det aftales, hvornår og hvem der følger op på det aftalte.
Når jeg arbejder med organisationsudvikling, tager jeg udgangspunkt i jeres virkelighed, som I oplever det i jeres virksomhed.
Det handler ikke om store forkromede strategier, men om at skabe konkrete og bæredygtige forandringer i hverdagen.
Jeg hjælper jer med at skabe klarhed over, hvor I er i dag, og hvad I gerne vil opnå.
Jeg hjælper jer med, hvordan I når i mål.
Det kan fx handle om at styrke samarbejdet på tværs, skabe en mere tydelig kultur, udvikle ledelsespraksis eller sikre, at organisationens værdier bliver levende og mærkbare i hverdagen.
Kortlægning og dialog
Vi starter med at kortlægge organisationens styrker, udfordringer og behov.
Det kan f.eks. ske gennem interviews eller ved hjælp af en GAIS trivselsmåling.
Fælles retning
Jeg hjælper jer til at definere, hvad I vil styrke, ændre eller udvikle i organisationen og hvorfor det er vigtigt.
Inddragelse og ejerskab
Jeg faciliterer processer, hvor medarbejdere og ledelse sammen skaber løsningerne.
Det er min erfaring, at forandring lykkes, når alle føler sig inddraget.
Praktisk forankring
Vi omsætter strategiske mål til konkrete handlinger i hverdagen. Jeg støtter jer med sparring, træning, workshops og hjælp med at implementere forandringern.
Udvikling af samarbejdskultur i en vækstfase eller f.eks. ved fusion/opkøb af virksomheder.
Styrket ledelsespraksis i en forandringsproces
Trivselsindsats med afsæt i GAIS
Facilitering af strategiseminar med fokus på kultur og retning
Teamudvikling på baggrund af personprofiler (Insights Discovery)
Workshop eller proces med fokus på – hvem tilbyder hvad hvornår i arbejdet med målgruppen/kunden/kerneopgaven?
Medarbejdere og ledelse inddrages i forhold til afklaring af, hvordan arbejdsgangen er i dag – hvad virker, hvad ønsker vi mere/mindre af i fremtiden.
På baggrund af afklaringen igangsættes dialog om, hvad der skal til for at bedre sagsgangene i de enkelte teams og samlet for at opnå det bedst mulige resultat for målgruppen/kunden.
Der lægges en plan og det aftales, hvordan, hvornår og hvem der følger op på aftalerne.
Workshop eller proces med fokus på hvornår føler vi os fagligt stolte af den indsats vi leverer på arbejdspladsen.
Vi fremlægger for hinanden og på baggrund af vores gode historier og input, får vi defineret, hvad der kendetegner os som team og hvad det er vi særligt tilbyder som faggruppe/team/arbejdsplads i forhold til vores kunder/målgruppe.
Vi lægger en plan for, hvordan vi vil fortsætte med at have fokus på de gode historier i dagligdagen.
Forskning viser, at fokus på MESTRING, som er en af de 7 faktorer i GAIS trivselsmåling, kan bedre vores præstation. En proces omkring FAGLIG STOLTHED, kan være med til at styrke vores tro på vores egne evner.
Workshop eller proces for ledelsen i forhold til rammen for afdelingens kultur og efterfølgende workshop for medarbejderne.
Hvordan ser kulturen ud, hvilken kultur ønsker I og hvad ønsker I at opnå ved kulturændringen?
Læs mere på siden vedr. PCI kulturanalyse.
Ønsker I at indgå i et samarbejde, hvor jeg som ekstern HR-konsulent hjælper jer mere fast, kan I læse mere om de forskellige samarbejdsmuligheder.
Jeg hjælper jer hele vejen i processen med at sammensætte et nyt team og sikre at teamet opnår god trivsel og gode resultater.
Et teams udvikling består af fem udviklingsfaser:
Jeg er ICF-certificeret coach i 2020 og jeg benytter coaching dagligt i de fleste af mine opgaver. Jeg coacher både individuelt og i grupper.
Ved hjælp af coachende teknikker, kan jeg hjælpe den enkelte eller teamet med at fastsætte et mål for en ønsket forandring og derudover kan jeg hjælpe med at få lagt en holdbar plan for, hvordan målet nås.
Ved coaching finder den enkelte eller teamet selv frem til mål og handleplan. Jeg hjælper alene ved at stille spørgsmålene under processen.
For nogle vil et par samtaler være tilstrækkeligt og for andre, vil der være behov for 3-5 coachende samtaler.
Coaching er et udviklingsforløb med fokus på ressourcer, handlemuligheder og fremadrettede løsninger. Derfor er det vigtigt, at den enkelte er i stand til at arbejde aktivt med sine mål og refleksioner.
Jeg tilbyder ikke coaching til personer der lider af depression, angst eller stress i en så svær grad, at det står i vejen for, at personen kan få tilstrækkeligt udbytte af sit forløb. I sådanne tilfælde vil jeg i stedet anbefale, at personen får hjælp fra sin læge ift. hvilken behandling, der er nødvendig.
Er I i tvivl, om coaching er det rigtige for lederen eller medarbejderen, er I meget velkomne til at kontakte mig for en uforpligtende snak.
Ønsker I at indgå i et samarbejde, hvor jeg som ekstern HR-konsulent hjælper jer mere fast, kan I læse mere om de forskellige samarbejdsmuligheder.
Støtte til bedring af den individuelle trivsel, trivsel i teamet/afdelingen/hele virksomheden
Fokus på udvikling af motivationsfaktorerne mhp. at opnå bedre trivsel.
Motivationsfaktorer:
Ønsker I at indgå i et samarbejde, hvor jeg som ekstern HR-konsulent hjælper jer mere fast, kan I læse mere om de forskellige samarbejdsmuligheder.
Sygefravær på individ niveau
Har I brug for hjælp i en konkret situation, hvor en medarbejder er sygemeldt eller i risiko for at blive sygemeldt, kan jeg hjælpe jer.
Jeg hjælper jer med at få lagt en plan, så I så vidt muligt undgår sygemelding og jeg hjælper jer med at få lagt en god plan, hvis personen er sygemeldt og skal vende tilbage til arbejde.
Er I i tvivl, om den sygemeldte kan vende tilbage, så kontakt mig hurtigst muligt, så vi kan drøfte, om der er noget jeg kan hjælpe med ift. afklaringen. I er altid velkomne til at række ud for en uforpligtende samtale og kan jeg ikke hjælpe, kan jeg guide jer i forhold til, hvad I kan gøre i situationen.
Sygefravær på organisationsniveau
Jeg hjælper også med den mere organisatoriske del ift. forebyggelse og håndtering af sygefravær. Måske ønsker I at få udformet en sygefraværspolitik eller måske ønsker I at få kortlagt, hvordan det ser ud med sygefraværet i jeres virksomhed, så I kan arbejde målrettet med, hvordan I kommer videre i forhold til konkrete udviklingspunkter.
Jeg hjælper jer i hele processen eller i dele af processen, hvis I ønsker det.
Se herunder eksempel på proces omkring sygefravær:
Statistik over sygefravær
Statistik over arbejdsskader
Økonomi i forhold til sygefravær og arbejdsskader
Organisationens retningslinjer mv. vedr. sygefravær
Med udgangspunkt i kortlægningen og organisationens ønsker til formål, mål og delmål udarbejdes et forslag til handleplan i forhold til forebyggelse og/eller håndtering af sygefravær på individ, gruppe og organisations niveau.
Støtte til forebyggelse af sygefravær og arbejdsskader
Støtte til håndtering af sygefravær og arbejdsskader
Hvem gør hvad, hvornår og hvordan?
Ønsker I at indgå i et samarbejde, hvor jeg som ekstern HR-konsulent hjælper jer mere fast, kan I læse mere om de forskellige samarbejdsmuligheder.
På den ene eller anden måde har jeg gennem hele min karriere arbejdet med sygefravær.
Som uddannet socialrådgiver har jeg i mange år arbejdet med at hjælpe sygemeldte med at enten blive fastholdt i deres arbejde eller med at opnå afklaring af, hvad den sygemeldte skulle arbejdsmæssigt, hvis det ikke var muligt at vende tilbage til sit arbejde. Jeg har været vant til at komme på alle typer arbejdspladser og har hjulpet med, hvad der skulle til for at forebygge sygefravær og hvad der skulle til for at håndtere det, når det opstod.
Som leder har jeg arbejdet med sygefravær på en anden måde. Jeg har arbejdet målrettet med at forebygge sygefravær og jeg har håndteret det når det opstod blandt mine medarbejdere.
Som selvstændig konsulent har jeg samarbejdet med sygemeldte, arbejdspladser, forsikringsselskaber, pensionsselskaber, sundhedssystemet og jobcentre om at hjælpe den sygemeldte tilbage til sit arbejde.
I de tilfælde den sygemeldte ikke kunne vende tilbage til sit arbejde, har jeg vha. coachende teknikker og min store viden om arbejdsmarkedet hjulpet den sygemeldte med at komme godt tilbage på arbejdsmarkedet.